התזונה הנכונה לחולה אוסטאופורוזיס
סגנון חיים

מה התזונה הנכונה לחולה אוסטאופורוזיס

אוסטאופורוזיס היא מחלה המתבטאת בסיכון מוגבר לשברים. המאפיין העיקרי שלו הוא הידלדלות העצמות, כאשר הדבר נגרם לעיתים ממחלות רקע אך במידה רבה מהרגלי תזונה לא נכונים. בשורות הבאות נציג מידע חשוב על תזונה לחולה אוסטאופורוזיס. כך ניתן להתמודד עם המחלה ואף למנוע אותה או לדחות אותה לשנים רבות.

האם ישנם גורמי סיכון לאוסטאופורוזיס?

לפני שנמשיך לתזונה לחולה אוסטאופורוזיס, יש לציין כי ישנם מספר גורמי סיכון למחלה. לדוגמה, גורם מרכזי הוא הזדקנות כמו גם פעילות יתר של בלוטות התריס. גורם נוסף הוא אורח חיים בישיבה וחוסר פעילות גופנית. כמו כן, שימוש בתרופות מסוימות, למשל סטרואידים, עשוי להאיץ את אובדן העצם.

מה אוכלים

שימו לב כי תזונה לחולה אוסטאופורוזיס אינה מחליפה פעילות גופנית. במחקר נמצא כי שילוב של תזונה נכונה עם פעילות גופנית מסייע לחיזוק העצמות. ואלו הם העקרונות העיקריים של התזונה:
1. לצרוך יותר סידן – רופאים ותזונאים ממליצים להקפיד על צריכת סידן מספקת. בגיל ההתבגרות, ההריון וההנקה נדרשת צריכת סידן מוגברת וכך גם החל מהעשור השישי לחיים. מבוגרים מעל גיל 18 זקוקים ל-1000 מיליגרם סידן ביום.
2. גיוון בתזונה – סידן קיים לא רק במוצרי חלב. המינרל החשוב מצוי בשפע גם בשומשום ובטחינה, שעועית, פולי סויה, ברוקולי, כרוב, סרדינים.
3. ויטמינים מסוימים, כמו K ו-D משפיעים על בניית העצם ותורמים לבריאות העצם וחוזק העצם.
4. מזונות עם ויטמין B – ויטמין זה ובעיקר B12 תומכים בבניית עצם (יחד עם מגוון יתרונות בריאותיים נוספים). צריכת בשר, דגים, ביצים, מועילה מאוד מבחינה זו. במידת הצורך, אתה יכול להשתמש בתוספי מזון.
5. למה חשוב לאכול ירקות ופירות – מזונות טבעיים אלו מאזנים את חומציות השתן. חוסר אכילת ירקות ופירות גורם לפירוק העצמות ולשחרר סידן לכליות.
6. ירקות ירוקים מומלצים מאוד מכיוון שהם מכילים ויטמינים המחזקים את העצמות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן